Pielęgnacja biustu w domu – zabiegi i ćwiczenia ujędrniające piersi

4 Flares 4 Flares ×

Temat, który interesuje chyba wszystkie kobiety :)

Szyja, dekolt i piersi, aby zachowały jak najdłużej młody i ładny wygląd wymagają dbania o prawidłową postawę ciała, sprawność fizyczną oraz codzienną pielęgnację w domu. Pielęgnację biustu najlepiej zacząć już od okresu dojrzewania, ale nie martwcie się, później także można wpłynąć na  kształt piersi i kondycję skóry.

Piersi składają się głównie z tłuszczu i gruczołu mlecznego. Nie posiadają żadnej wewnętrznej podpory i ich kształt w głównej mierze zależy od jędrności skóry oraz mięśni piersiowych. Wraz z wiekiem skóra traci napięcie, rozciąga się. Dodatkowo przyspiesza ten proces niezdrowy tryb życia, zła dieta, źle dobrany biustonosz i brak aktywności fizycznej. Pielęgnacja domowa pozwoli utrzymać skórę elastyczną i mocną, dobrze ukrwioną, a ćwiczenia pomogą utrzymać tkankę mięśniową podtrzymującą piersi w dobrej kondycji. Możesz zrobić naprawdę bardzo wiele, niezależnie od wielkości Twoich piersi :) Wystarczy 5-10 minut dziennie.

piersi

Pielęgnacja biustu w domu

Masaż i peeling

Możesz wykonać miękką szczoteczką, rękawicą kąpielową lub wykonać peeling.

Peeling do biustu:

  • pół szklanki soli morskiej
  • mleko lub oliwa z oliwek
  • Składniki połączyć do uzyskania dość gęstej konsystencji.

Piersi i dekolt masuj ruchami okrężnymi, zawsze z dołu do góry i od środka na zewnątrz. Nie masuj sutków. Masaż usunie zrogowaciały naskórek, poprawi krążenie oraz poprawi wchłanianie kosmetyków w skórę.

Prysznic ujędrniający

Na zakończenie kąpieli zrób masaż biustu prysznicem. Polewaj go zimną wodą od dołu do góry okrężnymi ruchami. Rewelacyjnie na skórę działają także naprzemienne natryski zimną i ciepłą wodą. Na zakończenie zawsze zimną wodą. To napina skórę, poprawia ukrwienie.

Kompresy i okłady napinające

Naprzemienne kompresy ciepłe i zimne zapobiegają wiotczeniu biustu. Przygotuj 2 miseczki:

  • miseczka z gorącą wodą – dodaj łyżeczkę soli morskiej
  • miseczka z zimną wodą – dodaj łyżkę soku z cytryny lub octu owocowego

Zamocz ręcznik w gorącej wodzie, połóż się i przyłóż na biust na pół minuty. Następnie zamocz ręcznik w zimnej wodzie i przyłóż na 1 minutę.  Czynność powtórz kilka razy. Na koniec stosuj zimny okład. Zimno poprawi krążenie krwi i sprawi, że skóra stanie się napięta.

Kosmetyki ujędrniające i nawilżające

Na zakończenie zabiegów pielęgnacyjnych zawsze wmasuj w skórę biustu i dekoltu balsam ujędrniający, mleczko do ciała lub oliwkę. Ważne, żeby nawilżyć, odżywić i ujędrnić skórę. Kosmetyk nanoś od dołu ku górze, okrężnymi ruchami. W okresie ciąży kremuj piersi rano i wieczorem, kosmetykami przystosowanymi dla kobiet w ciąży lub oliwką. Nawilżona skóra łatwiej zniesie rozciąganie i dzięki temu jest większa szansa, że nie dostaniesz rozstępów.

Także w okresie odchudzania ważne, aby zwiększyć dbałość o biust. Chudnąc tracimy tkankę tłuszczową na całym ciele, niestety także tam. Moim zdaniem to jedyne miejsce gdzie tkanka tłuszczowa jest akurat pożądana :) Niestety nagłe schudnięcie może sprawić, że skóra nie zdąży dość szybko się obkurczyć. Mogą pojawić się rozstępy, piersi zacząć obwisać. Dlatego masaże, peelingi, kompresy i nawilżanie są bardzo ważne.

Domowy lotion napinający i ujędrniający skórę piersi

Składniki:

  • 20 ml żelu z aloesu
  • sok z cytryny
  • 30 ml oleju z migdałów
  • 30 ml olej z pestek moreli lub z pszennych zarodków (oleje te mają właściwości napinające, wpływają pozytywnie przy zwiotczeniu skóry)

Możesz użyć także 60 ml jednego rodzaju oleju. Nic się nie stanie. Składniki wlej do buteleczki i dokładnie wymieszaj. Przed każdym użyciem ponownie wstrząśnij.

Biustonosz

Stanik działa na piersi jak dodatkowe rusztowanie. Zapobiega nadmiernemu rozciąganiu skóry, pomaga utrzymać jędrność skóry i tkanki piersi.  Jest to tym bardziej ważne w przypadku kobiet z dużym biustem. Przede wszystkim biustonosz powinien być dobrze dobrany – nie być ani za obcisły, ani za duży. Jeżeli uprawiasz sport, zaopatrz się w stanik sportowy, lepiej podtrzymujący piersi od zwykłych biustonoszy.

Foto: www.karoline.pl

Pielęgnacja biustu po porodzie i karmieniu piersią

Po zakończeniu karmienia piersią czas ochronić biust przed zwiotczeniem. Świetnym domowym sposobem na poprawę jędrności biustu jest owijanie folią lub bandażami. Możesz użyć specjalnych masek na biust dostępnych w drogeriach lub przygotować prosty okład wg przepisu:

Domowy body wrapping

  • nasącz dużą gazę opatrunkową lub czystą pieluchę tetrową wodą z octem owocowym, sokiem z cytryny lub zielonego ogórka
  • zrób okład na piersi
  • owiń biust folią spożywczą lub bandażem elastycznym: 2 x pod biustem, a następnie przez lewą pierś na prawe ramię, wokół karku i przez lewe ramię na prawą pierś
  • Okład pozostaw na skórze 2 godziny, stosować 1-2 razy w tygodniu.

Przepisy na domowe maski do body wrappingu znajdziecie tutaj: Ujędrniające maseczki do ciała

 

Ćwiczenia na biust

Ćwiczenia wykonuj codziennie. Niekoniecznie wszystkie. Wybierz swój zestaw ćwiczeń. Pamiętaj o równym oddechu w trakcie wykonywania ćwiczeń. Pamiętaj o systematyczności. Ćwicząc mięśnie piersiowe codziennie już wkrótce zauważysz poprawę kształtu i lekkie podniesienie biustu :)

Ćwiczenia statyczne

  1. Plecy wyprostowane, brzuch wciągnięty. Złóż dłonie jak do modlitwy na wysokości klatki piersiowej, łokcie na boki. Dociskaj do siebie dłonie i rozluźniaj naprzemiennie. Zrób 15 powtórzeń. Ćwiczenie wzmacnia mięśnie klatki piersiowej.
  2. Plecy wyprostowane, brzuch wciągnięty. Zgięte palce 1 dłoni zaczepiasz o zgięte palce drugiej dłoni na wysokości klatki piersiowej. Napinając mięśnie klatki piersiowej staraj się odciągać ręce na zewnątrz. Policz do 3. Rozluźnij chwyt. Zrób 15 powtórzeń.
  3. Plecy wyprostowane, brzuch wciągnięty. Złap dłońmi za przedramiona przy łokciu. Unieś łokcie na wysokość klatki piersiowej. Napnij mięśnie i policz do 3. Napinaj i rozluźniaj mięśnie klatki piersiowej naprzemiennie.

 

Ćwiczenia z obciążeniem

  1. Połóż się na podłodze. weź w dłonie ciężarki 1-2 kilo lub butelki wody mineralnej. Podnieś wyprostowane ręce w kierunku sufitu. Napinając mięśnie klatki piersiowej staraj się podnieść ręce jak najwyżej w górę. policz do 3, rozluźnij. Wykonaj 15 powtórzeń.
  2. Połóż się na podłodze. weź w dłonie ciężarki 1-2 kilo lub butelki wody mineralnej. Podnieś wyprostowane ręce w górę w kierunku sufitu. Powoli opuść ręce szeroko na boki, starając się sięgać jak najdalej i napinając mięśnie klatki piersiowej.

Damskie pompki

  1. Połóż się na brzuchu, podeprzyj rękami na wysokości biustu. Prostując ręce podnieś górną część tułowia. Policz do 5. Powtórz ćwiczenie 10 razy w 2 seriach.
  2. Stań przy ścianie. Połóż na niej dłonie  na wysokości ramion. Zginając ręce opadaj na ścianę, jakbyś wykonywała pompki. Powtórz ćwiczenie 10 razy w 2 seriach.

Ćwiczenia dla prawidłowej postawy ciała

  • Pływanie to świetny trening dla mięśni całego ciała. Wzmacnia także mięśnie podtrzymujące biust, wyciąga i wysmukla ciało. Pływając wzmocnisz także mięśnie pleców, dzięki czemu prawidłowa, wyprostowana postawa ciała będzie dla ciebie naturalna.
  • Proste ćwiczenie wyrabiające ładną postawę: Wyprostuj ramiona. Połóż na głowie książkę i spaceruj z nią po pokoju 2-5 minut.
  • W czasie chodzenia i siedzenia także staraj się kontrolować swoją postawę. Pamiętaj o wyprostowanych ramionach, uniesionej głowie i wciągniętym brzuchu. Po jakimś czasie wejdzie Ci to w nawyk :)

Wkrótce andrzejki, a później sylwester, na wielkie wyjście na pewno założycie coś z dekoltem. Warto już dziś zadbać, aby było co pokazać ;) Specjalnie dla Was przygotowałam prosty, sprytny make up na dekolt powiększający piersi. Panowie, nie czytać!! :D

Make up modelujący dekolt i optycznie powiększający piersi

www.kosmetyka4u.blog.pl

The following two tabs change content below.
Moją pasją jest kosmetyka, makijaż, rysunek i książki. Jestem niepoprawną romantyczką, uwielbiam podróżować i kocham dzieci. Lubię kawę z ciastkami, a dla równowagi jeżdżę na rowerze i trenuję z Ewą Chodakowską i Mel B ;). Lubię też pisać i stąd pomysł na blog:-)
,,
3 comments on “Pielęgnacja biustu w domu – zabiegi i ćwiczenia ujędrniające piersi
  1. Jakiś rok temu zaczęłam się odchudzać i moim piersiom bardzo się od tego opadło. Dopiero jak zapisałam się na basen, zaczęłam spać w staniku-polecam yajlee, bo nie obciera a jest super-do tego masaże wodne i lekka joga, moje piersi zaczęły się unosić :) Także odchudzanie w parze z aktywnością :)

  2. Warto było by jeszcze dodać, że stosowanie specjalnych suplementów diety też może wpłynąć na poprawę wyglądu biustu. Ziołowe składniki poprawiają jędrność skóry i sprężystość biustu, nie wspominając już o efekcie wypełnienia i powiększenia.

  3. Nie wolno też zapominać o regularnych badaniach, również tych w domu. Dostępne są nawet rękawiczki zwiększające czułość np femiglove

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


4 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 3 Pin It Share 1 Email -- 4 Flares ×