Gimnastyka mięśni twarzy – opóźnij proces starzenia skóry

0 Flares 0 Flares ×

Gimnastyki mięśni twarzy nie zastąpią żadne kremy i operacje plastyczne. To prosty sposób na opóźnienie widocznych efektów starzenia się skóry. Ćwiczenia mogą przywrócić twarzy młodzieńczy kształt, sprawić by wyglądała młodziej. Poprawienie sprawności mięśni powoduje zwiększenie ich objętości, co przyczynia się do wzrostu naturalnego napięcia skóry i zmniejszenia widoczności zmarszczek. Odpowiedni dobór ćwiczeń i systematyczność gimnastyki twarzy pomoże podnieść opadające kąciki ust oraz zlikwidować tzw. drugi podbródek.

Mięśnie twarzy i szyi

Rozpoczniemy od zapoznania się z umiejscowieniem mięśni twarzy, a jest ich naprawdę sporo. Mięśnie twarzy, prócz kości czaszki i podściółki tłuszczowej, są rusztowaniem podtrzymującym skórę i nadającym kształt twarzy.

Jednym za najbardziej przemęczonych mięśni mimicznych twarzy jest mięsień okrężny ust. Pracuje on w trakcie mówienia, jedzenia czy śmiechu. Mięsień żwacz wpływa na kształt i wygląd twarzy. U osób nie posiadających zębów trzonowych i tym samym nie używających tego mięśnia wyraźnie opadają skronie.

Przede wszystkim ćwiczenia powinny być dawkowane bardzo ostrożnie. Pamiętajmy, że przemęczanie mięśni mimicznych prowadzi do powstawania zmarszczek mimicznych. Dlatego gimnastykując mięśnie twarzy skupimy się na mięśniach szkieletowych, jak najbardziej oszczędzając mięśnie mimiczne.

Zasady gimnastyki mięśni twarzy

  1. Rozluźnij mięśnie twarzy.
  2. Zrób krótką rozgrzewkę mięśni twarzy.
  3. Na początku warto ćwiczyć przed lustrem aby obserwować pracę mięśni.
  4. Nie naciągaj skóry! Pracuj jedynie mięśniami.
  5. Zakończ ćwiczenie jeśli oddczuwasz ból, możliwe, że używasz niewłaściwego mięśnia.
  6. Pamiętaj, aby zawsze pracować symetrycznie, powtarzając ćwiczenia na prawą i lewą stronę.
  7. Ćwicz bez pośpiechu i spokojnie
  8. Pamiętaj o regularnym i równym oddechu
  9. Aby zobaczyć efekty ćwiczenia powinny być wykonywane codziennie

 

Wyróżniamy 3 rodzaje gimnastyki mięśni twarzy:

  • rozluźnienie mięśni twarzy i ciała oraz utrzymywanie ich w stanie spoczynkowego napięcia
  • ćwiczenia wstępne: przy rozluźnieniu całego ciała wykonuje się skłony głowy, ruchy gałek ocznych, wymawianie głosek lub sylab
  • ćwiczenia zaawansowane: koncentracja i wykonywanie ćwiczeń poszczególnymi partiami mięśni

 

Ćwiczenia mięśni szkieletowych twarzy i szyi (na zmarszczki szyi i podwójny podbródek)

  1. Wyciąganie szyi pionowo ku górze
  2. Lekkie odchylenie głowy do tyłu, wysunięcie żuchwy do przodu i nakładanie dolnej wargi na górną
  3. Skłony głowy w przód i w tył oraz na boki
  4. Krążenie głowy wykonywane powoli o dokładnie
  5. Zaciskanie szczęk (pracę mięśni żwaczy i skroniowego można wyczuć kładąc opuszki palców na skroniach)
  6. Koniec języka oprzeć na przednich, górnych zębach i zacisnąć szczęki (pracują mięśnie nadgnykowe na brodzie oraz mięśnie skroniowe)
  7. Przy zamkniętych ustach dotknąć końcem języka podniebienia i poruszać nim w prawo i w lewo ( pracują mięśnie dwubrzuśćcowe podbródka i żuchowo-gnykowe)
  8. Przy zaciśniętych ustach wymawiać głoskę „n” (pracują mięśnie podjęzykowe)
  9. Zaciskamy usta i mocno uśmiechamy się, tak by mięśnie podbródka wyraźnie się napięły (pracują mięśnie: szeroki szyi, mostkowo-sutkowo-obojczykowy i in.)

 

Ćwiczenia mięśni okrężnych oraz gałki ocznej

  1. Oczy otwarte –  patrzymy w górę, w dół, w lewo, w prawo
  2. Oczy otwarte – ruch okrężny gałką oczną w lewo, następnie w prawo
  3. Powyższe ćwiczenia wykonać przy zamkniętych oczach

 

Ćwiczenia mięśni okrężnych ust

  1. ćwiczenie tzw. aktorskie – wyraźne wymawianie samogłosek a, e, i, o, u, y
  2. wyraźne wymawianie sylab: bu-ła, mu-ły, ro-gi, no-ga, ró-że, re-da; itp.

Na stronie Portal Jogi możecie zapisać się i otrzymać 4 darmowe lekcje video: Joga twarzy – zestaw video do ćwiczeń w domu  

Uśmiech jest dla twojej twarzy naturalniejszy niż smutna minka :-) Miłego dnia i dużo uśmiechu!

Opracowanie własne na podstawie: Jaroszewska, B.: Kosmetologia. Atena, Warszawa, 2004

Polecam do przeczytania!

www.kosmetyka4u.blog.pl

The following two tabs change content below.
Moją pasją jest kosmetyka, makijaż, rysunek i książki. Jestem niepoprawną romantyczką, uwielbiam podróżować i kocham dzieci. Lubię kawę z ciastkami, a dla równowagi jeżdżę na rowerze i trenuję z Ewą Chodakowską i Mel B ;). Lubię też pisać i stąd pomysł na blog:-)
,
4 comments on “Gimnastyka mięśni twarzy – opóźnij proces starzenia skóry
  1. Obudziłam się wcześnie rano ze zmaltretowaną twarzą. Postanowiłam poprawić krążenie gimnastyką. Trafiłam na tę stronę i wykonałam zalecane ćwiczenia. Patrzę do lusterka i widzę, że twarz mi się wygładziła. Mam ponad 70 lat!

  2. Nie wiem czy ktoś to kiedykolwiek zauważył, ale nie ma takiego mięśnia jak:
    mięsień szeroki ust(powinien być szyi) czy też mięsień dźwigacz skrzydła oka(?).

    Kolejnym błędem jest lokalizacja mięśnia nosowego – powinien być niżej na skrzydełku nosa – tam gdzie wskazany jest m. dźwigacz skrzydła oka.

    Zaś mięsień opisany jako m. nosowy to mięsień podłużny nosa.

    Piszę ten komentarz nie nie w celu krytykowania kogokolwiek, lecz po to by inni przestali bezkrytycznie pobierać materiały z sieci. Człowiek jest tylko człowiekiem i popełnia błędy. Książek internet nie zastąpi.

    • Masz rację. Nie przyjrzałam się, aż tak dokładnie tym rycinom. Są ściągnięte z netu. Przerobię je i poprawię. Dziękuję, że zwróciłaś mi uwagę. I masz rację. Nie można wierzyć we wszystko co jest w internecie. Aczkolwiek zauważyłam, że na blogach jest wiele ciekawych informacji. Osobiście wolę czytać blogi pisane przez pasjonatów niż teksty wielkich portali w których artykuły pisane są na ilość, a nie jakość. A dobrej książki nic nie zastąpi. Zgadzam się z Tobą :) Pozdrawiam serdecznie :)
      Ps. Jesteś studentką medycyny lub kosmetologii?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>


0 Flares Twitter 0 Facebook 0 Google+ 0 Pin It Share 0 Email -- 0 Flares ×